Třída 7. A

Školní rok 2019/2020
Třídní učitelka: Mgr. Hana Ulrichová

 

Obědy 26. 6. 2020

Děti v distanční výuce obědy nemají.

 

 !!!! Všechny akce se ruší!!!

Včetně workshopu v úterý 10.3.02020. Peníze budou dětem vráceny.

Informace k matematice: od 29. 1. 2020 se bude používat učebnice 3. díl. Budou nutné rýsovací potřeby (trojúhelník s ryskou, mikrotužka, kružítko).

 Pracovní sešit 3. díl

Zadání úkolů z matematiky na procvičení doma

Matematika od 15. 6. 2020  do konce školního roku pro 7 ročník

  1. Učebnice číslo 3
  2. Kapitola Hranoly. Zapsat rámečky a pročíst příklady A, B
  3. Příklady z kapitoly Hranoly 3, 4, 6
  4. Kapitola Síť hranolu. Zapsat rámeček a pročíst příklady A, B, C
  5. Příklad 1
  6. Kapitola Povrch hranolu. Zapsat rámeček a pročíst příklady A, B
  7. Příklady z kapitoly povrch hranolu, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7. Nezapomeňte na správné zápisy, vzorec, výpočet.
  8. Kapitola Objem hranolu. Zapsat rámeček a pročíst příklad A
  9. Příklady z kapitoly Objem hranolu 1, 2, 3, 4. Nezapomeňte na správné zápisy, vzorec, výpočet.

 


Matematika od 8. 6. 2020 7. Ročník

  1. Kapitola nepřímá úměrnost. Zapsat rámečky a přečíst ukázkové příklady  A, B, C.
  2. Spočítat příklady z této kapitoly a poslat ke kontrole (najednou a uspořádané za sebou, jak jdou v učebnici)
  3. Kapitola graf nepřímé úměrnosti.
  4. Příklad 2 a 3 z této kapitoly.
  5. Kapitola pravoúhlá soustava souřadnic.
  6. Příklady 1, 2, 3. První příklad přečíst a zkontrolovat. Druhý a třetí příklad narýsovat.


Matematika pro 7. Ročník od 1.6.2020

 

Kapitoly

  1. Přímá úměrnost
  2. Graf přímé úměrnosti.
  3. Spočítat příklady z učebnice z obou kapitol
  4. Pište vždy název kapitoly, čísla příkladů a stránku z učebnice
  5. Posílejte celou kapitolu najednou

 


Matematika pro 7. ročník  od 25. 5. 2020

 

Kapitoly Počítáme s poměry a postupný poměr

  1. Zapsat rámečky z kapitol do sešitu
  2. Přečíst řešené příklady z obou kapitol
  3. Učebnice příklady z obou kapitol. U příkladů si pište zadání, výpočet a výsledek.
  4. Ke kontrole posílejte najednou celé zadání na týden.

 


Matematika 7. Ročník od 18. 5. 2020

Kapitola Rozšiřování a krácení poměru

  1. Přečíst řešené příklady A, B, C (učebnice číslo 2)
  2. Příklady z kapitoly (prosím, pište čísla příkladů, stránku a také zadání a postup výpočtu).
  3. Pracovní sešit číslo 2. Příklady A-5, A-6, A-7, A-9, A-10, A-11 ( strany150-152)

 

Zjistila jsem, že i na pracovní sešit jsou různá vydání a liší se číslem stránek. Proto vždy si ověřte kapitolu. Nyní počítáme Poměr, přímou a nepřímou úměrnost. Nejspíše máte  příklady na týden od 11.5 a 18.2.2020  ve 2. díle na stránkách 150-152.


Matematika od 11.5.2020

Matematika 2 – učebnice, Velká kapitola Poměr, podkapitola Co je poměr.

  1. Přečíst  vzorové příklady A, B, C, D,E, F
  2. Zapsat rámečky  do sešitu z kapitoly  poměr
  3. Příklady  z kapitoly spočítat do školního sešitu a poslat ke kontrole.
  4. Pracovní sešit  číslo 3. Kapitola Poměr , přímá a nepřímá úměrnost, strana 177, příklady A-1, A-+2, A-3, A-4,



Matematika 7. Ročník od 4. 5. 2020

Kapitola Souhrnná cvičení (za racionálními čísly)

  1. Učebnice příklady 4/89, 5/90, 6/90, 7/90, 8/90,9/90 (v nové učebnici, ve starším vydání odpovídající příklady ve stejné kapitole).
  2. Pracovní sešit číslo 2. Kapitola Početní operace s nezápornými a zápornými racionálními čísly. Příklady A-8, A-10, A-11
  3. Nezapomeňte mi poslat úkoly ke kontrole.


Matematika od 27. 4. 2020 pro 7. Ročník

Násobení a dělení racionálních čísel

  1. Zapsat do sešitu rámečky z kapitoly Násobení a dělení racionálních čísel.
  2. Zopakovat si pravidla pro násobení a dělení zlomků a desetinných čísel. Komutativnost, distributivnost, přednost násobení a dělení před sčítáním a odčítám.
  3. Vypočítat příklady z učebnice z dané kapitoly.
  4. Pracovní sešit číslo 2., kapitola Násobení a dělení nezáporných racionálních čísel. Příklady A1-A7.


 

Informace k angličtině: Opakovací test L.4. si napíšeme po odvolání zavřených škol. Nutné vypsatdo slovníku a naučit nepravidelná slovesa, pracovní sešit - tvrdá vazba.

                                    Nutně znovu opakovat nepravidelná slovesa - budeme probírat

 

Výuku 8 světových jazyků online pro děti a žáky zdarma naleznete na www.jazyky-online.info

 

Budeme potěšeni, pokud informaci o projektu předáte Vašim žákům a rodičům. 


Děkujeme.

S úctou

 

Ing. Petr Mandelík, Ph.D.

 

Garant projektu

 

www.jazyky-online.info

 
 

odkaz na materiály pro děti:

 

Anglický jazyk:

Anglický jazyk: od 8.6.2020

1. Vypsat a naučit 3. tvar nepravidelných sloves – pracovní sešit (WB) silná strana desek trvá

 

2. Vypsat a naučit slovíčka z WB str. 84/6D

 

2. Učebnice str. 74 – čtení a překlad článku

 

3. Učebnice str. 75/2 – opravit  věty

 

4. Učebnice str. 78/1, 2, 3

 

4. WB str. 60/1, 61/4, 5, 6, 62/1, 2, 3, 63/ 4, 5

 

 

5. Nalepit do gramatického sešitu : mustn´t   +  don´t have to

 

!!!!! odlišný význam !!!!!

 

mustn´t    -  doporučení, že není dobré něco dělat

 

You mustn´t  eat fast. It isn´t healthy.

Nesmíš jíst rychle. Není to zdravé.

 

don´t have to - doporučení, že není nutné něco dělat

 

You don´t have to eat fast. We´ve got a lot of time.

Nemusíš  jíst rychle. Máme dost času.

 

Anglický jazyk od 1.6.2020

1. Vypsat a naučit 3. tvar nepravidelných sloves – pracovní sešit (WB) silná strana desek trvá

 

2. Vypsat a naučit slovíčka z WB str. 84/6B

 

2. Učebnice str. 70 – čtení a překlad článku

 

3. Učebnice str. 71/2 – dát věty podle textu do správného pořadí

 

4. WB str. 54/2,3 + 55/4,5

 

 

5. Nalepit do gramatického sešitu :

 

 Sloveso must používáme, když je něco nutné.

 Sloveso mustn´t používáme, když něco není dobré dělat.

 U všech osob stejný tvar.

 

Příklady :

 You must go home. Musíš jít domů.

 You mustn´t  shout at school. Nesmíš křičet ve škole.

 

 

 

 

 

Anglický jazyk od 25.5.2020

1. Vypsat a naučit 3. tvar nepravidelných sloves – pracovní sešit (WB) silná strana desek -trvá

 

2. Učebnice str. 69/4a/(doplnit věty) 69/6b (do sešitu sestavit rady)

 

3. PS str. 55/5,6

 

4. Trénujte nepravidelná slovesa

 

5. Nalepit do gramatického sešitu :

 

 Sloveso should / shouldn´t používáme, když dáváme radu. U všech osob stejný tvar.

 

Příklady :

 You should be more careful. Měl bys být více opatrný.

 You should read this book. Měl bysis přečíst tuto knihu.

 You shouldn´t eat so many sweets. Neměl bys jíst tolik sladkostí.

 

 

 

 

Anglický jazyk od 18.5.2020

1. Vypsat a naučit 3. tvar nepravidelných sloves – pracovní sešit (WB) silná strana desek -trvá

 

2. Naučit slovíčka z pracovního sešitu , str. 84/6 What´s up?

 

3. Učebnice str. 68/1a/(doplnit věty) 68/1c (k obrázkům přiřadit věty ze cvičení 1a

 

4. PS str. 54/1,2

 

5. trénujte nepravidelná slovesa:

Anglický jazyk: od 11.5.2020


1. Vypsat a naučit 3. tvar nepravidelných sloves – pracovní sešit (WB) silná strana desek -trvá

 

2. Naučit slovíčka z pracovního sešitu , str. 84, English across the Curriculum

 

3. Čtení a překlad str. 66/1a do učebnice, b 3. tvary  - do sešitu, 66/4

 

4. PS str. 52/53 vše + 70/2,3

 

6. Vyplňte sami tabulky a zkuste trénovat nepravidelná slovesa:

 

Test z 5 lekce bude přístupný 4. 5. mezi 11 a 12 hodinou na https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=JWmYQw-4S0Ks3eCOrccip3Gdd6uEfhVAnOKsk76FtdlUMklHMzVaTE80WVE1WERPVkk3OUVCQUJHTS4u (je nutno být přihlášený).

Anglický jazyk od 4.5.2020

1. Vypsat a naučit 3. tvar nepravidelných sloves – pracovní sešit (WB) silná strana desek -trvá

 

2. Naučit slovíčka z pracovního sešitu , str. 83, Culture

 

3. Čtení a překlad str. 64

 

4. učebnice str. 64/4b – napsat věty v předpřítomném čase s just

 

5. PS str. 50/1,2,3 + 51/4,5

 

6. Vyplňte sami tabulky a zkuste trénovat nepravidelná slovesa:

 

 

 

Anglický jazyk od 27.4.2020

1. Vypsat a naučit 3. tvar nepravidelných sloves – pracovní sešit (WB) silná strana desek -trvá

 

2. Naučit slovíčka z pracovního sešitu , str. 83, 5D Kids

 

3. Čtení a překlad str. 62 – barevně rozlišit předpřít. č.- pravidelná a nepravidelná slovesa

 

4. učebnice str. 63/2 – očíslovat věty ve správném pořadí, 63/3a – spojit frázové výrazy, 63/3b- doplnit k větám fráze z 3a

 

5. PS str. 46/1 doplnit křížovku s použitím 3. tvaru, PS 46/2 – napsat  podle sebe věty v předpřítomném čase, WB 46/3- dát věty do správného pořadí

 

6. Do sešitu na gramatiku nalepit:

 

 Předpřítomný čas  - Present perfect + just

   

 Užití: používáme, když hovoříme o situaci, která se právě stala

 

I´m not thirsty. I´ve just drunk.

Nemám žízeň. Právě jsem se napila.

 

She´s just started reading a new book.

Právě začala číst novou knížku.

 

7. Vyplňte sami tabulky a zkuste trénovat nepravidelná slovesa:

 

 

 

 

 

Informace k dějepisu:

Dějepis: od 8.6.2020

 

1. Přečíst z učebnice str. 126 - 135, doplnit do textu události : Vývoj habsburské monarchie po 30. leté válce + baroko v českých zemích

Dějepis: od 1.6.2020

 

1. Přečíst z učebnice str. 118 – 122, doplnit do textu události : Francie za Ludvíka XIV + barokní kultura:  

 

2. Nalepit do sešitu podklady k učivu , vyplnit PL - Baroko

 

 

Dějepis od 25.5.2020

 

1. Přečíst z učebnice str. 112 – 118, doplnit do textu události : Třicetiletá válka + občanská válka v  

    Anglii

 

2. Nalepit do sešitu podklady k učivu a vypsat ze str. 113 ze žlutého rámečku Albrechta z

    Valdštejna do sešitu

 

3. Shlédnou na youtube: Dějinné setkání (Třicetiletá válka) Jiří Kofránek

 

 


Dějepis od 18.5.2020

1. Přečíst z učebnice str. 107 -112 : Česká předbělohorská kultura + české stavovské povstání

 

2. Nalepit do sešitu podklady k učivu a zodpovědět písemně otázky v podkladech

 


Dějepis od 11.5.2020

1. Přečíst z učebnice str. 103 -107 : Náboženské poměry v době předbělohorské + české království za Rudolfa II.

 

2. Nalepit do sešitu podklady k učivu a zodpovědět písemně otázky v podkladech

 

3. Shlédnou filmy : Císařův pekař a Pekařův císař.


Dějepis od 4.5.2020

1. Přečíst z učebnice str. 100 -103 : České země po nástupu Habsburků + česká stavovská společnost

 

2. Nalepit do sešitu podklady k učivu a zodpovědět písemně otázky v podkladech

 


Dějepis od 27.4. 2020

1. Udělat výpisky do sešitu z učebnice str. 98 až 100 téma Vývoj v Polsku, boje s Turky včetně otázek a úkolů na str. 100


Dějepis od 20. 4. 2020

1. Přečíst a nalepit podklady do sešitu Svatá říše římská a německá reformace, str. 94 - 96 , doplnit do textu pokyny k zápisu

2. Přečíst a nalepit podklady do sešitu Počátky absolutistické monarchie v Rusku, str. 96 – 97, doplnit do textu pokyny k zápisu


 od 6.4.2020

Celé zadání je v Bakalářích/ dokumenty/přehled/veřejné dokumenty/Ulrichová/7.A/ Dějepis


 

Informace k Čj:

 od 8. 6. 2020 již nebude probíhat online výuka ČJ přes videohovor. Pokud by se děti chtěly na cokoli zeptat, tak ať mě kontaktují buď v naší skupině na Teamsu nebo přes můj pracovní e-mail. 
 
Zároveň do konce školního roku ukládám žákům v rámci ČJ a CvČj opakování pravopisu:
 
Učebnice str. 95-103
 
 
Sloh a VkZ máme splněné, četba je na dobrovolnosti. 
 

od 1.6.2020

ČJ - Gramatika

  • učebnice str. 84-85 - přečíst si informace o vedlejších větách - zapsat do sešitu
  • učebnice str. 85 + 86 - přečíst o vedlejších větách podmětných a předmětných
  • učebnice 86/2 ; 87/2a, 3,4 - do sešitu
ČJ - Čtení
  • čítanka str. 77-80 (J. Drda: Zapomenutý čert)
ČJ - Sloh
  • vypravování - "Čas strávený v karanténě" - do sešitu (o tom, co jste dělali v karanténě)
CvČj
  • pracovní list na ě/je
VkZ
  • najít informace o projevech násilí - šikana, kriminalita mládeže - do sešitu

Český jazyk od 25.5.2020

ČJ - Gramatika
  • pracovní listy z minulého týdne - cv. 3, 4a, 5, 6a - budeme rozebírat na online výuce v pondělí 25. 5. 2020
  • pro dobrovolníky - učebnice str. 95 - opakování pravopisu
ČJ - Sloh
  • zkuste podle údajů v učebnici Dějepisu sepsat v bodech životopis Karla IV. (nejdůležitější mezníky jeho života a co se k nim vztahuje)
ČJ - Čtení
  • čítanka str. 145-147 (Ch. Plattová: Malý král)
CvČj
  • pracovní list - přídavná jména
VkZ
  • najít informace o ochraně zdraví při sportovních činnostech a ve volném čase
 

Český jazyk od 18. 5. 2020

ČJ - Gramatika

  • učebnice str. 81 - přečíst si informace o přístavku - do sešitu
  • učebnice 82/2,3 - do sešitu
  • pracovní listy na větné členy
ČJ - Sloh
  • učebnice 124/4 - do sešitu
ČJ - Čtení
  • čítanka str. 124-125 (K. Čapek: Corrida)
  • čítanka str. 126 (F. Nepil: Býčí zápasy)
CvČj
  • pracovní list - přídavná jména
VkZ

ČJ od 11.4.2020

ČJ - Gramatika od 4.5.2020

  • učebnice str. 78 - přečíst informace o přívlastku - vypsat do sešitu
  • učebnice 78/8a; 79/9,10 - do sešitu
ČJ - Sloh
  • životopis - učebnice 123/2 - do sešitu
ČJ - Čtení
  • čítanka str. 172-174 (O. Pavel: Jak jsme zahynuli na rybách)
CvČj 
  • přečíst si pravidla pravopisu přídavných jmen - pracovní listy
  • vypracovat cvičení - pracovní list
Vkz
  • vyhledat informace o dopingu ve sportu

Český jazyk od 27. 4. 2020

ČJ - Gramatika

  • učebnice str. 79 - přečíst si informace o doplňku a udělat výpisky do sešitu
  • učebnice 80/11, 13a, 14, 15 - do sešitu
    • zkratky:
      • Po = podmět
      • Př = přísudek
      • Pt = předmět
      • Pum = příslovečné určení místa
      • Puz = příslovečné určení způsobu
      • Puč = příslovečné určení času
      • Pkn = přívlastek neshodný
      • Pks = přívlastek shodný
      • D = doplněk
ČJ - Sloh
  • učebnice 123/3 - do sešitu
ČJ - Čtení
  • čítanka str. 70-73 (K. Čapek: Pohádka o sani z Vojtěšské ulice)
CvČj
  • pracovní list - přídavná jména
VkZ
  • najít informace o verbální a neverbální komunikaci
ČJ - Gramatika
  • učebnice str. 77 - přečíst si o příslovečném určení + udělat výpisky do sešitu
  • učebnice 78/6, 7 do sešitu
  • pracovní list na příslovečná určení
ČJ - Sloh 
  • Životopis - učebnice str. 122/123 - výpisky do sešitu
  • učebnice str. 123/1 - do sešitu
ČJ - Čtení
  • čítanka str. 119-121 (A. Jirásek: Z Čech až na konec světa) 
CvČj
  • pracovní listy na s-/z-/vz-
Vkz
  • najít informace o hrozbách na internetu - do sešitu
7. A na týden 20. - 24. 4. 2020. Také posílám v příloze nějaké pracovní listy. Pracovní listy jsou v Bakalářích v Dokumentech.
 
ČJ - Gramatika
  • k dispozici "Přehledná tabulka větných členů" - vytisknout a nalepit do sešitu/přepsat do sešitu/mít pořád u sebe
  • Rozvíjející větné členy - učebnice str. 75 - do sešitu přepsat tabulku
  • Předmět - učebnice str. 76 - do sešitu přepsat tabulku
  • Učebnice str. 76/2,3a
  • procvičování předmětu na https://www.umimecesky.cz/rozbory-vetne-cleny-predmet-2-uroven/1912
ČJ - Sloh
  • napsat "Žádost o ubytování na dovolené"
ČJ - Čtení
  • pracovní list: Lyrické žánry - přepsat do sešitu
  • čítanka str. 117-119 (Z. Vavřík: Dobrodružství Marka Pola)
CvČj
  • pracovní list - předpony s-/z-/vz-
Vkz
  • psychická onemocnění - najít informace a přepsat do sešitu

 Od 6.4.2020

Pracovní listy jsou zveřejněné v Bakalářích v dokumentech/přehled/veřejné dokumety/Ulrichova/7.A/Český jazyk

 od 30.3.2020

ČJ - Gramatika

  • Učebnice str. 71, 72, 73 - do sešitu napsat, co to je podmět a přísudek
  • Procvičování učebnice 72/3, 73/2a, 74/1,2 - do sešitu
ČJ - Sloh
  • Učebnice str. 121, 122 - vypsat do sešitu, co to je žádost
  • Napsat na základě vzoru na straně 121 "Žádost o uvolnění z hodiny tělocviku"
ČJ - Čtení
  • Pracovní list (viz příloha) - přečíst si a splnit úkoly
CvČj
Vkz
  • vyhledat informace o návykových látkách - do sešitu

od 23.3.2020

ČJ - Gramatika
  • učebnice str. 62 - prostudovat informace o spojkách, částicích a citoslovcích - do sešitu
  • učebnice str. 62 - cv. 5a - do sešitu
  • učebnice str. 63 - cv. 7a - do sešitu
  • učebnice str. 65 - přečíst a zapsat do sešitu druhy vět podle postoje mluvčího
  • do sešitu z učebnice 65/2, 66/3, 67/4a
ČJ - Sloh a čtení
  • opakování výtahu
  • čítanka str. 23, 24 (A. Jirásek: Praporec svatého Václava) - do sešitu na sloh napsat výtah
VkZ
  • dohledat si informace o bezpečnosti v dopravě 

    (rizika silniční a železniční dopravy, vztahy

         mezi účastníky silničního provozu vč. zvládání agresivity, postup

        v případě dopravní nehody tísňové volání, zajištění bezpečnosti)
CvČJ
  • procvičování gramatiky na onlinecviceni.cz

 Od 27. 1. 2020 zkoušení - zájmeno "jenž" (do odvolání)

 

Informace k CvČj:

ČJ Gramatika

 
  • opakování příslovcí, příslovečných spřežek, stupňování
  • učebnice str. 59, cv. 6a,b, 7 - do sešitu
  • učebnice str. 60 - cv. 9 - do sešitu
  • přečíst si v učebnici informace o předložkách a udělat si výpisky do sešitu (učebnice str. 60-61)
  • učebnice str. 61 - cv. 2, 3a - do sešitu
ČJ Sloh
  • opakovat výtah
  • učebnice str. 120 - cv. 1b - do sešitu
ČJ Čtení
  • číst knihu Soudné sestry od Terryho Pratchetta a do konce dubna vypracovat čtenářský deník
  • čítanka str. 54-56 (R. Bradford: Potopa světa po americku) - stručně napsat děj do sešitu
CvČJ
  • procvičování gramatiky na onlinecviceni.cz
VkZ
  • připravit si informace k tématu "Bezpečné prostředí ve škole" - napsat do sešitu

¨

Německý jazyk

Učivo Nj: od 1.6.2020

  • učebnice str. 39 - přivlastňovací zájmena  ihr (Hund,Freund=der + Haus, Baby =das), ihre (Katze, Mutti = die)- její, sein, seine - jeho 
  • nahlas číst a odvyprávět článek 12/39,12b - odpovídat na otázky
  • vypracovat projekt 13/39 - poslat mailem
  • pracovní sešit - str. 28, cv.12, str.29 cv.13, 14, 15
  • on-line výuka vždy v úterý 7.A v 10:00 hod., 7.B v 11:00 hod. Těším se na všechny!!!

Německý jazyk 7.A od 27. 4. 2020

Děkuji všem za zaslané úkoly, udělali jste mi radost!

Posílám práci na další  období:

  1. 3. lekce – slovíčka v PS na str. 33, uč se je postupně  po jednotlivých odstavcích. Slovíčka, která vyjadřují opaky,  si vyznač  (podtrhni) stejnou barvou, lépe si je zapamatuješ a vyhledáš – např. schnell/langsam,  gro3/klein…
  2. V učebnici čti nahlas  texty této lekce  a zkus si je i ústně přeložit.
  3. Dovedeš vyluštit hádanku v učebnici na str. 38 cv. 11 – který text v modrém rámečku patří k jednotlivým obrázkům se jménem?
  4. Gramatika této lekce není vůbec složitá

a)      Hodiny – časové údaje – k vyjádření „ v kolik  hodin“  použijeme předložku „um“

Např. ve dvě = um zwei, v osm = um acht /(Přijdu ve dvě.=  Ich komme um zwei.)

b)      Rád = gern, nejraději = am liebsten. Dokážeš říct, co děláš rád a co nejraději? A  tvoji spolužáci nebo členové  tvé rodiny?

Příště se podíváme na cvičení v PS. Držím palce.

  1. Projekt "Meine Familie" - 15 - 20 vět. Stále jsem nedostala ode všech, pošlete k opravě na můj mail. Vám, kteří jste poslali,děkuji! 
  2. Učebnice str. 31, cv. 17 - přelož a pošli mi mailem.
  3. Přečti a vyprávěj nahlas příběh z učebnice str. 32. Můžeš si vymyslet i vlastní příběh, pošli mi....
  4. !!!! Nezapomeň nahlas číst a zopakovat všechna slovíčka 0.-2. lekce
  5. Pokud nemáš vypracováno některé cvičení v PS (AH), doplň, překontroluji po návratu.
  6. Už mi chybíte, hlavně Vaše zpívání!!! Brzy pošlu písničku!!!!

 

 

 

Fyzika

FYZIKA  7.A  8.-12.6.  úkoly
Vraťte se ještě krátce k atmosfér. tlaku. Přečtěte si kapitolu Změny atmosfér. tlaku. Vypište si, co je v článku vytištěno tučně, jak se mění atmosfér. tlak se stoupající výškou asi do 1 km a jaká je hodnota normálního tlaku.
Přečtěte si článek Tlak plynu v uzavřené nádobě, manometr. Uvědomte si, co znamená přetlak a podtlak plynu. Napište si, jakými přístroji měříme malé přetlaky nebo podtlaky a jakými velké přetlaky nebo podtlaky.
 
 

FYZIKA  7.A  1.-5.6.  úkoly

Pokračujeme s atmosférickým tlakem. Přečtěte si kapitolu Měření atmosférického tlaku. Věnujte pozornost hlavně Torricelliho pokusu. Nakreslete si obrázek tohoto pokusu (stačí se 2 trubicemi, jedna šikmá celá se rtutí a jedna svislá se rtutí a vakuem), opište si žlutý rámeček a výpočet tlaku pro sloupec 0,75 m  rtuti pod tímto rámečkem (připomínám 1 kPa=1000 Pa, 1 hPa = 100 Pa hektopascal). Které přístroje se používají pro měření atmosférického tlaku?

FYZIKA  7.A  25.-29.5.  úkoly  

Další části oddílu Mechanické vlastnosti kapalin probereme na začátku příštího šk. roku. Nyní se soustředíme na mechanické vlastnosti plynů. Přečtěte si krátký úvod  - Co víme o vlastnostech plynů ze 6. roč. a kapitolu Atmosféra Země, atmosférický tlak. Vypište si zákl. vlastnosti plynů, složení vzduchu a co platí pro hustotu vzduchu v porovnání s hustotou kapalin.

FYZIKA  7.A  18.- 22.5.  úkoly

Přečtěte si kapitoly Jak se přenáší tlak v kapalině (Pascalův zákon) a Hydraulická zařízení. (K celému oddílu Mechanické vlastnosti kapalin se vrátíme na začátku příštího šk.r.) Opište si žlutý rámeček(Pascalův zákon).
U hydraul. zařízení si také opište žlutý rámeček. Je v něm důležitá úvaha, která umožňuje snadné výpočty příkladů (zkráceně - kolikrát větší plocha, tolikrát větší síla...). Na základě této úvahy zkuste promyslet, jaké hodnoty chybí v tabulce v oddílu Otázky a úlohy. Výsledky můžete zkontrolovat - jsou vzadu v učebnici.
 

FYZIKA  7.A  11.-15.5.  úkoly

Zopakujte si (stačí podle zápisků v sešitě) tlakovou sílu, tlak, tření a třecí sílu.
Zopakujte si zákl. vlastnosti kapalin - kapitola Co už víme o kapalinách ze 6. ročníku? Stačí přečíst (velmi jednoduché).
 

FYZIKA  7.A  4.-7.5.  úkoly

Prostudujte kapitolu Význam třecí síly pro pohyb těles v denní i technické praxi, vypište  možnosti, jak můžeme třecí sílu zmenšit  a jak zvětšit a promyslete si otázky a úlohy za touto kapitolou.
 

FYZIKA  7.A  27.-30.4.  úkoly

Prostudujte kapitoly Třecí síla a Měření třecí síly, opište žluté rámečky.Odpovězte písemně do sešitu: Jaké jsou příčiny třecí síly?
Klidová třecí síla brání uvedení tělesa do pohybu. Co platí pro její velikost? (Odpověď najdete téměř na konci článku Měření třecí síly.)
Fyzika od 20. 4. 2020  úkoly
Prostudujte kapitolu Tlak v praxi, opište žluté rámečky a promyslete otázky a úlohy za touto kapitolou.
 

FYZIKA  7.A   6.- 8.4.   úkoly

Zopakujte si podle učebnice kapitoly Rovnovážná poloha páky a Tlaková síla a tlak.
 

FYZIKA  7.A  30.3.- 3.4.  úkoly

Prostudujte kapitolu Kladky a nakreslete do sešitu obrázek pevné a volné kladky a kladkostroje.
Prostudujte úvod ke kapitole Deformační účinky síly a část Tlaková síla, tlak.Do sešitu si opište žlutý rámeček, jednotku tlaku (pascal) a jednotky větší než pascal.

Fyzika   23.- 27.3. úkoly

Prostudujte v učebnici oddíl Otáčivé účinky síly (páka, rovnovážná poloha páky, užití páky). Opište text se žlutým podtiskem a podle obrázků vypište příklady užití páky.

Opakovat  - pročíst kapitolu: Posuvné účinky síly, Pohybové zákony

 

Informace k VkZ:

 Od 3. 2. 2020 referáty na 2. pololetí

9. 3. 2020 Test - běžné a infekční nemoci, nákazy a prevence, první pomoc

 

 Informace k zeměpisu: 

 úkoly ze zeměpisu pro 7. ročníky na následující týden (15. - 19. 6.):

 
  1. Žáci si nestudují text v učebnici na straně 140 - 143.
  2. Úkol není povinný pro žáky, kteří se účastní online výuky.
 

úkoly ze zeměpisu pro 7. ročníky na následující týden (8. - 12. 6.):

 
  1. Žáci si nestudují text v učebnici na straně 134 - 137.
  2. Úkol není povinný pro žáky, kteří se účastní online výuky.

zadání ze zeměpisu pro 7. ročníky na následující týden (1. 6. - 5. 6.):

 
  1. Žáci si nastudují text v učebnici na straně 130 - 132 a písemně vypracují úkoly 1 - 2 na straně  132.
  2. Toto se netýká žáků, kteří se účastní online výuky.

úkoly na zeměpis pro 7. ročníky  na příští týden (25. - 29. 5.):

 
  1. Žáci si nastudují text v učebnici na straně 126 - 129 a udělají si výpisky do sešitu.
  2. Toto se netýká žáků, kteří se účastní online výuky.

 

úkoly ze zeměpisu pro 7. ročníky na následující týden (18. - 22. 5.):
 
  1. Žáci si nastudují text v učebnici na straně 125 - 126 a vypracují otázky 1 - 2 na straně 126.
  2. Toto se netýká žáků, kteří se účastní online výuky.

úkoly ze zeměpisu na příští týden (11. - 15. 5.):

 
  1. Žáci si nastudují text v učebnici na straně 120 - 123 a vypracují do sešitu otázky 1 - 3 na straně 123.
  2. Toto se netýká žáků, kteří se účastní online výuky.

 Zeměpis od 4.5.2020

úkoly pro 7. ročníky na nadcházející týden:
 
  1. Žáci si nastudují v učebnici strany 108 - 110 a následně vypracují do sešitu otázky 1 - 6 na straně 111.
  2. Tyto úkoly se netýkají žáků, kteří se účastní online výuky.

 úkoly ze zeměpisu pro 7. ročníky na následující týden (27. 4. - 30. 4.):

 
  1. Žáci si nastudují v učebnici text na straně 104 - 107 a vypracují písemně do sešitu úkoly 1 - 5 na straně 108.
  2. Tyto úkoly se netýkají žáků, kteří se účastní online výuky.

 

 

ze zeměpisu pro 7. ročník

Ve středu 15.4.2020 bude první hodina  online výuka zeměpisu od 11:30 hodin.

 

Zeměpis od 6.4.2020

 
  1. Žáci si nastudují text v učebnici na straně 95 - 97.
  2. Následně do sešitu vypracují úkoly 1-6 na straně 97.

od 23.3.2020

Zeměpis:

 
  1. Žáci porovnají podle zpráv na internetu současnou situaci ohledně koronaviru ve státech jihovýchodní Asie, konkrétně ve Vietnamu a na Filipínách.
  2. Dále žáci podle dostupných zpráv porovnají situaci ohledně koronaviru v jihovýchodní Asii a v Evropě, v čem se situace liší a proč.
 
  1. Žáci si nastudují v učebnici kapitolu o jihovýchodní Asii na straně 93 - 95.
  2. Všechny státy jihovýchodní Asie a jejich hlavní města najdou na mapě v atlase. Současně si je vypíší do sešitu.
  3. Písemně vypracují otázky 1 - 7 v učebnici na straně 95.
 
  1. Na základě textu v učebnici vypracují písemně úkoly 1.-6. na straně 89.
  2. Podívají se na video o Indii (https://videacesky.cz/video/geography-now-indie
    Zdá se to jako velké číslo, ale opravdu říkal 100 tisíc lidí denně. Taky se mi to nejdřív zdálo neuvěřitelné. :-) Když si zkusíš vygooglit "how many people a day hari mandir sahib feeds", tak zjistíš, že ta informace pochází z více zdrojů.
    videacesky.cz
    ) a vypíší si z něj zajímavé informace.
  3. To samé udělají i po shlédnutí videa o Pákistánu (https://videacesky.cz/video/geography-now-pakistan).

Dějepis:

1. Udělat výpisky do sešitu z učebnice str. 72 až 74 téma Hospodářské a společenské změny v Evropě 15. a 16. století, včetně otázek a úkolů na str. 75

 

2. Udělat výpisky do sešitu z učebnice str. 74 – 77 na téma objevné cesty a jejich důsledky pro Evropu, včetně otázek a úkolů na str. 77 – 78

 

3. Udělat výpisky do sešitu z učebnice str. 78 – 81, včetně otázek a úkolů na str. 81

 

Přírodopis

Přírodopis od 15.6.2020

1) téma: "Bezobratlí živočichové" - členovci

  • Prezentace (v bakalářích) - pečlivě projít a udělat zápisky/vytisknout a založit

Přírodopis od 8.6.2020

1) téma: "Bezobratlí živočichové" - měkkýši, kroužkovci

 

učivo na přírodopis od 1.6.2020

1) téma: "Bezobratlí živočichové"

  • dokončit si zápisky podle prezentací z minulého zadání
  • opakování - pracovní list "zahavci_plostenci" (v bakalářích)

Přírodopis od 25.5.2020

1) Kratičký prac. list "PL_květ" (v bakalářích)

2) téma: "Bezobratlí živočichové"
  • žahavci a ploštěnci - číst uč. str. 54-58
  • zápisky na základě prezentací - možnost vytisknout, projít a zvýraznit, založit do sešitu (v bakalářích)

Přírodopis od 18.5.2020

1) Stále platí referáty (KAM - nemám) a  vypracování úkolů s pozorováním v přírodě/zahradě

2) Kratičký prac. list (v bakalářích)
3) Květ, rozmnožování: UČ. str. 43 - 49 - přečíst a prohlédnout obrázky, nedělat zápisky!
4) Zápisky na základě prezentace "Květ, rozmnožování"  (v bakalářích)

shrnutí pokynů k Př. od 11.5.2020

 
1) Stále platí referáty (Kam, Sei, Von - od Vás nemám) a  vypracování úkolů s pozorováním v přírodě/zahradě
2) video s pokusy  k tématu stonku - cévní svazky - můžete vyzkoušet a výsledky pokusu mi zaslat. 
3) Prac. list - opakování výtrusných rostlin, semenné rostliny - kořen a stonek (v bakalářích)
4) List: UČ. str. 36 - 43 - přečíst a prohlédnout obrázky, zápisky na základě prezentace (v bakalářích)

Přírodopis od 4.5.2020

 
1) Stále platí referáty (Kam, Kas, Sei, Šte, Šve, Tom, Voj - od Vás nemám - napište email přímo mně) a  vypracování úkolů s pozorováním v přírodě/zahradě
2) Stonek: UČ. str. 31 - 35 - přečíst a prohlédnout obrázky
3)zápisky podle prezentace - v bakalářích "Stonek"
S pozdravem,

 Přírodopis od 27.4.2020
1) Zasílat na email vypracované referáty -  moc chválím ty, kteří již poslali, je to možnost opravy známky

2) Semenné rostliny 
  • uč. str. 28-31 - přečíst, prohlédnout obrázky
  • prezentace - Kořen - 1. rostlinný orgán, který probereme
  • podle prezentace výpisky do sešitu
3) Úkol podle možností:
  • pozorovat (vyfotit) v přírodě/zahradě - 5 rostlin/živočichů - pokusit se pomocí znalostí nebo využití knih (určovací klíče/encyklopedie) nebo internetu - pojmenovat,  zařadit do systému, krátce popsat
     
  • pokud se někdo nedostane ven - pokojové rostliny/domácí mazlíček

materiál na přírodopis. od 20.4.2020

 
1) Zasílat na email vypracované referáty -  moc chválím ty, kteří již poslali
 
2) Vyšší rostliny - výtrusné - uč. str. 26 - 28 - přečíst, prohlédnout schéma
  • výpisky podle prezentace

přírodopis. od 6.4.2020

 
1) Zasílát na email vypracované referáty -  moc chválím ty, kteří již poslali
 
2) Mnohobuněčné organismy (Nižší rostliny, houby, lišejníky - uč. str.23-26), projít prezentaci a udělat si zápisky do sešitu. Při zápiscích u hub, lze vynechat to, co jsme si již zapisovali v jiné kapitole (uvedeno pro zopakování) - ale udělat si poznámku, kde v sešitě to najdete.
Pdf v dokumentech

30.3.2020

materiál na přírodopis.
 
1) Pracovní listy - příloha + i v bakalářích
2) Zasílát na email vypracované referáty
 

 od 23.3.2020

1) učebnice str. 17 - Viry - výpisky + zopakovat si pojmy, které jsme už brali - bakteriofág,  virová onemocnění, + nakreslit bakteriofága do sešitu

2) Nadpis: Jednobuněčné organismy - viz prezentace
3) obrázky na vytisknutí, vybarvení a založení 
 
 
1) téma: Buňka  
  • učebnice str. 13 základní části buňky - vypsat
  • uč. str. 14 - obrázky s popisky, buňka živočišná a rostlinná - nakreslit do sešitu
  • uč. str. 16 - výpisky (dělení buňky: nakreslit obr. 11 schéma dělení; život buňky; rozmanitost buněk)
Přikládám též zkrácenou prezentaci k základním částem buňky.

2) referáty: pokyny mají zadané, tak ať jsou nachystaní, až se uvidíme
  • savany - KERAM, KIR
  • stepi - KERAO, TOM, VOJ
  • pouště a polopouště - ŠVE, ŠTE
  • polární oblasti - FER, KAS, VYR
  • tunda, polární pustiny - VON, JAR
  • tajga - KAL, THU
  • moře a oceány - SEI, NOV
  • Co ohrožujhe vše živé v ekosystémech? - HEN, KAM

 

Výtvarná výchova

od 6.4.2020

Přeji hezký den,

Přeji hezký den,
ráda bych poděkovala za zaslané obrázky, všechny jsou moc krásné.......??a protože se blíží Velikonoce, úkol z Pč je snadný. Namalovat, či jinak vyzdobit vajíčko.... technika je na ,,výtvarnících". Prosím zašlete mi foto, sken... apod. ještě před konzumací..??
 
Moc se budu těšit na inspiraci.
 
L. Chalupová
 
 

Pracovní činnosti – celá třída:

  • Studená kuchyně: jelikož je v této dobře hodně doplňovat vitamíny, tak úkolem je připravit ovocnou mísu (ovoce řádně umýt, odstranit slupky, kde je potřeba, ovoce nakrájet a hezky naaranžovat). Využijte více druhů ovoce.

Upozorňujeme, že prostor před budovou školy byl označen jako místní komunikace III. třídy.

Chodník z ulice Rabasova není určen k parkování aut, nemá podloží. Slouží pouze pro pěší.

Vzhledem k bezpečnosti žáků ve škole žádáme všechny rodiče, aby respektovali zákaz samostatného vstupu do budovy. Rodiče přicházejí do školy pouze přes vrátnici a s vědomím příslušného učitele.

Platby za obědy je nutné uhradit vždy nejpozději do konce předcházejícího měsíce. Poté by již dítě nemohlo oběd dostat.

aktuality

Stránka 1 z 45  > >>

V období 26. 6. - 31. 8. 2020 jsou úřední hodiny pro veřejnost
ve středu 9:00 - 12:00.

Stránka 1 z 24  > >>

je uveřejněno na Úřední desce.
Jídelna

Stránka 1 z 5  > >>

Obědy na září 2020 je třeba zaplatit do 20. 8. 2020.
Ledna 2025
PoÚtStČtSoNe
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
Anketa