menu
- Informace o škole
- Školní rok
- Pro rodiče
- Informace k zápisu do 1. tříd
- Školní poradenské pracoviště
- Prevence rizikového chování
- Dokumenty ke stažení
- Školní družina
- Školní jídelna
- Volnočasové aktivity
odkazy
Třída 8. A
Školní rok 2019/2020
Třídní učitelka: Mgr. Věra Mücková
Dobrý den, zdravíme všechny rodiče i žáky.
Jednou týdně vám budeme posílat úkoly, které žáci vypracují
a jejich kontrola bude po příchodu do školy.
Nejprve prosím rodiče o vyplnění dotazníku, který je na webu Bakalář - anketa (12 otázek)
Za vyplnění děkuji.
Přejeme příjemné dny a ve zdraví nashledanou
V. Mücková, D. Koritenská
ÚKOLY Z MATEMATIKY
Uč. str.10/4 - do sešitu na procvičování napsat jen číslo věty a písmeno
se správnou variantou
PS str.7, cvičení 6, 9,
PS str.8, cvič. 10, spoj tužkou věty ze všech tří odstavců, aby dávaly smysl
ČESKÝ JAZYK
JAZYK
- V příloze na konci dokumentu je text. Úkoly k textu:
o Doplnit interpunkci, nebo se o to alespoň pokusit.
o Vypsat veškerá slova, kterým nerozumím, a pomocí internetu, slovníků, dalších lidí… vysvětlit.
o Přečíst a pochopit, o čem text je. Vypsat si stručné body.
o Žlutě vyznačené jsou úseky, kde by se měly děti pokusit o grafické znázornění.
o Pod textem je uvedený zdroj, kde si mohou děti interpunkci zkontrolovat.
SLOH
- Do konce března bychom měli dobrat líčení.
- Jakmile bude pokračovat výuka, určitě z líčení žáci dostanou jednu známku. Mají dvě možnosti za co.
o 1. Vlastní líčení do sešitu, dle započaté práce ve škole
o 2. Najdou na internetu minimálně 3 stručné příklady užití líčení v praxi (například produktové popisy), odkážou na zdroj a do sešitu si vypíší jazykové prostředky, na základě kterých dokážou obhájit, že daný text je líčení a ne obyčejný popis.
LITERATURA (dlouhodobé zadání)
- Po návratu dětí do školy, budeme psát společně slohovou práci k povinné četbě 4.
- Nebudu rozšiřovat seznam povinné četby, ale všem dětem čtení vřele doporučuji.
- Pokud by někdo chtěl navíc získat jednu známku s váhou 3 za nepovinnou četbu,
jsem k dispozici na mailu – napište mi návrhy, který titul chcete číst a
co k němu zpracovat a určitě se nějak domluvíme.
Učeb. 3 str.40/5,6,7
Str.41/kapitola Objem válce- vzorec na str.42 (naučit)
-42/2Aa,4
Vše do sešitu, zaokrouhlovat na 2 desetinná čísla , kontrola výsledků možná vzadu v učebnici. Žáci, kteří chtějí příští rok na SŠ, navíc41/10.
Anglický jazyk
- procvičování nepravidelných sloves, možno využít webové stránky, hledat irregular verbs exercises
- trpný rod různé časy, učebnice 58 - 59 (bez poslechu), možno využít webové stránky, hledat passive voice
- prac. sešit str. 46 - 47 (poslech na CD), cvičení č. 5 vyplnit, vyfotit nebo naskenovat a obrázek sdílet se mnou (cervenka@zspolackova.cz) přes OneDrive
- využít stránku http://projectonlinepractice.com/
- kdo ještě nesdílel překlad Robin Hood (učebnice str. 52), sdílet - je známkováno
Slovíčka 1.lekce, PS str. 19, všechna
Předložky se 3. a 4. pádem, PS str. 16 /3, je u nich napsáno, co která předložka znamená, nutno znát!
PS str. str.11/5,spojit německé výrazy s českými tužkou
zeměpis
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Práce na týden od 30.3. - 3.4. 2020
Ahoj děti a rodiče, zdravím všechny a doufám, že jste v pořádku.
Posílám nové učivo a přeji vám, ať vám to jde dobře.
Rodiče prosím, pokud nevyplnili dotazník, o jeho vyplnění (viz.první zpráva zde ode mne)
Věra Mücková
Matematika
Učebnice č 3 : Thaletova kružnice – str. 19/1 + obrázky načrtnout podle učebnice ,
str. 21/G přečíst příklad,
str.21/6 Ab (rozbor, zápis konstrukce, rýsování)
str.22/ 9B
str. 26/ 3B a,b
Příklady pro žáky, kteří půjdou na střední školu
Učebnice č. 3 stra. 69/4 + navíc vypočítat obvod
Nápověda k a) Thaletova kružnice,
Nápověda k b) Pythagorova věta
Výsledky na dvě desetinná místa, poslat na mail – muckova@zspolackova.cz
Anglický jazyk
- otevřít si časopis na http://www.bridge-online.cz/wp-content/uploads/G-CZ-MAG-2020-03.pdf
- přečíst strany 10 a 11
- nejdůležitější informace v češtině napsat do wordového dokumentu ve vašem Office 365 a sdílet s cervenka@zspolackova.cz
- poslechnout si rozhovor na http://www.bridge-online.cz/wp-content/uploads/G-CZ-CD-2020-03-track-06.mp3
- vypsat osobnosti, které jsou v rozhovoru zmíněny, může to být ve stejném dokumentu jako informace ze článku
Německý jazyk
1. Proč předložky se 3. a 4. pádem:
Na otázku kde = wo = 3. pád, příklady:
rod muž. rod žen. rod stř.
dem Mann Hund der Frau Tante dem Kind Theater
einem einer einem
keinem keiner keinem
meinem meiner meinem
2. PS10, cv.2
PS 11, cv.3 příklad/ im Zentrum von Olomouc
Pozor: předložka auf _ na / jen na vodorovné ploše, na podlaze, na stole, na židli, na hřišti
předložka an _ na svislé ploše, na okně, na zdi, na tabuli.......
Ale! židle u stolu _ der Stuhl an dem Tisch
3. Nová látka
Naučit se časovat sloveso Radfahren a fernsehen uč. str. 16 / Grammatik a PS str. 16/5
Odlučitelná předpona Rad a fern stojí vždy na konci věty!
4. Uč. str. 16, cvič. 7
Zeměpis
v učebnice str.31 je mapka pražského metra,
vypiš si stanice metra linky A, B a C
1) kolik má pražské metro stanic
2) jaká je délka současného metra (v km)
3) kde v Evropě je nejdelší, nejstarší metro a s největším počtem stanic (použij internet)
Cvičení z Čj
Přečtěte si pravidla pro psaní čárek: https://www.pravopisne.cz/2011/10/pravidla-psani-carek/
Následně procvičujte: https://www.umimecesky.cz/carky
Dobrý den,
posílám prosbu pana učitele Hendrycha, aby vypracované zadání z občanské výchovy od paní učitelky Luisy Scharnaglové posílali od teď na mail
Hendrych Filip [hendrych@zspolackova.cz]
Děkuji. V.M. 30.3.2020
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ahoj děti a rodiče, zdravím vás všechny a posílám další várku učiva, něco bude opět v mailu.
Přeji krásné Velikonoce, užijte si je a odpočiňte si.
zase se ozvu V.M.
Matematika, od 6.4. – 17. 4. (práce na 14 dní)
Učebnice č. 2, Opakování výrazů
Str. 3/1, 2A, 3A,
Str. 3/modré B
Str. 3/4A
Str. 4/5
Nová látka - Rovnice
Str. 6 – rámečky, přečíst a vypsat nové pojmy :
- levá strana rovnice
- pravá strana rovnice
- řešení rovnice (= kořen )
- zkouška (červeně pište : řešení rovnice, tj. výsledek výpočtu, dosazujte do zadání rovnice )
Nyní shlédněte video https://www.youtube.com/watch?v=HpHRyDSdQlk
- ekvivalentní úpravy – učivo začíná na str. 8, vzadu v učebnice, na tvrdých deskách jsou tři rámečky, opište si do sešitu ten první rámeček (ekvivalentní úpravy rovnice – jestliže přičteme……..)
Str. 9 modré B, C - přečíst
Str. 11 modré E – zapsat příklad do sešitu (je tam dvakrát vyřešený, zkuste se naučit řešení Aničky, je rychlejší. Komu to nepůjde, bude řešit prvním způsobem )
Str.11/3
někteří z vás mi neposlali výsledky z minula, nechť tak učiní
Anglický jazyk
- přečíst článek v učebnici na str. 60
- vypracovat cv. 1 c a 2 ve Wordu, sdílet s cervenka@zspolackova.cz
1. Opakovat předložky se 3. a 4. pádem, na doplnění: předložky in + dem a an + dem spojujeme
na im a am. Př.: in dem Haus - im Haus, an dem Fenster - am Fenster
PS 11/5, spoj tužkou
PS 15 / 19, doplnit
2. Naučit se časovat slovesa Ski laufen a lesen - uč. str. 17/ Grammatik a PS 16/5
Uč. 17/10b - doplnit a napsat do sešitu na procvičování
PS 13/12a,b, PS14/15, 16
3. Nová látka - další přivlast. zájmena v 1. pádě - PS 16/2
RM RZˇ RS
já /můj ich / mein Vater meine Mutter mein Kind
ty /tvůj du / dein Vater deine Mutter dein Kind
on /jeho er / sein Vate seine Mutter sein Kind
ona/její sie /ihr Vater ihre Mutter ihr Kind
ono/jeho es /sein Vater seine Mutter sein Kind
my/náš wir/unser Vater unsere Mutter unser Kind
+ PS17/2
zdravím po Velikonocích, doufám, že jste si odpočinuli a načerpali nové síly. Čeká nás z matematiky nová důležitá látka, kterou musíte opravdu všichni umět.
Rovnice jsou základem matematiky a jiných předmětů, tak doufám, že vám to půjde. Zatím jsou jednoduché, postupně budeme zvyšovat obtížnost. Někteří
z vás už mi předvedli, jak jim to jde. S ostatními se spojím telefonicky v brzském čase. Opravdu buďte pracovití a pokud vám něco nepůjde, ozvěte se do mailu.
Pak se ozvu i já. Opatrujte se a posílám učivo na týden od 20.4. - 24.4.2020
V.M.
MATEMATIKA
1) zopakujte si nové pojmy z minulého týdne
2) tentokrát veškerou práci (tj. řešení a výsledek a u rovnic zkoušku) mi pošlete do mailu
str.12/4A a,b,c, /5 a, b, /6A a, b, c, /F
str. 13/8 a,c,e,
šikovní žáci navíc:
str.13/8 f, /9 c, e, f,
plus navíc tyto 2 úlohy
Kolik zdiva obsahuje válcovitá věž, jejíž obvod je 15m, výška 7,8m a tloušťka zdi je 60cm ?
Sabina a její tři spolužačky si spravedlivě rozdělují pizzu o průměru 40cm. Jak velkou porci v dm čtverečních dostane každá?
ANGLICKÝ JAZYK
- hodina v Microsoft Teams se bude konat 22. 4. od 13 hodin
Pro ty, kteří se nezúčastní hodiny:
- pracovní sešit str. 48 - 49 vypracovat všechna cvičení kromě č. 6, vyfotit, sdílet
- učebnice str. 61 cvičení 3 a 4 vypracovat ve Wordu, sdílet
Pro všechny:
- vypracovat test https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=JWmYQw-4S0Ks3eCOrccip3Gdd6uEfhVAnOKsk76FtdlUNTVJQUdYN1BaRzlNNFlKOElRQlUwUTM2MS4u
test je k dispozici pouze 22. 4. od 12,30 do 13 hodin.
1. Nová látka Gib mir bitte ...... dej mi prosím .......
podstatné jméno je vždy ve 4. pádě!
Př.: Gib mir bitte den Kuli, die Tasche, das Buch
Grammatik PS str. 16/4
Uč. 14/4 - pročíst a samostatně udělat Mach weiter, jen rozkaz a otázku,
PS 11/4 a 17/4
2. Nová látka - vazba es gibt - znamená, že něco je nebo existuje
Př.: Je tady hezky.
Es gibt hier schön.
Tady je hezky.
Hier gibt es scho¨n.
Tam je nějaký hrad.
Dort gibt es eine Burg.
Sloveso gibt stojí na začátku věty jen v otázce.
Př.: Je tady nějaký hrad?
Gibt es hier eine Burg?
ALE! Kde je tady hrad?
Wo gibt es eine Burg?
3. Přelož: Je tady park? Tam je park. Kde je tady škola? Tam je škola.
Zde není žádné divadlo. Je tady chladno.(kalt)
4. Naučit se číst a překládat texty v učebnici str. 12 a 15
5.Doplnit Wierdholungstest str. 17, 18
ZEMĚPIS
udělej si kvíz „Nejkrásnější české hrady a zámky“ - https://magazin.aktualne.cz/kviz-rozeznate-ceske-hrady-a-zamky/r~c4e7cc8a368a11e9ad610cc47ab5f122/?utm_source=centrumHP&utm_medium=dynamicleadbox&utm_content=default&utm_term=position-3&utm_campaign=Aktualne
učebnice str. 34-35 , Cestovní ruch, přečti, prohlédni obrázky, udělej si krátké výpisky
do mailu mi pošli : a)místa (města) ve světě, která jsi navštívil
b) místa (města) v České republice, která jsi navštívil
c) jakákoli tři místa, která chceš navštívit ještě jednou
d) vyber si jedno z těchto míst a něco nám o něm napiš tak, abys nás nalákal k jeho návštěvě
_________________________________________________________________________________________________________________________________________
Ahoj rodiče a děti,
Posílám další učivo na týden od 27.4. do 30.4.2020. Nezapomeňte, že v pátek je volno. Zdravím V.M.
Anglický jazyk
- hodina bude ve středu od 13 hodin
- kdo nebude na hodině, udělá stránky 50 a 51 v pracovním sešitu
Matematika
Počítej do sešitu, nezapomeň zkoušky:
Učeb. č. 2, str.13/10A řádek ( a) výsledek bude ve zlomku)
13/11
14/G , 12 , 13 , 14
učeb. č. 1 , str. 84/6
str.85/11A , 12
Úloha navíc: Michal chce vymalovat pokoj o rozměrech 5 x 4 metrů a výšce 3metrů, včetně stropu.
Kolik 5kilogramových balení barvy bude potřebovat (musí koupit),
pokud bude malování jednou opakovat
a na 1metr čtvereční se
spotřebuje 150gramů barvy (na jeden nátěr).
Tuto vyřešenou úlohu pošli do mailu, nejrychlejší mají za 1.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
učebnice č. 2 , str. 14/ 15 řádek A , str. 15 /16 a) (otázka: bude pouze jedno řešení?)
str.15/A (piš pouze stručný zápis, tj. nepiš druhý a čtvrtý řádek) a proveď zkoušku
str. 16/B přečíst
str. 16/1
str.17/2 pro nadané žáky: " pokud vám to půjde můžete už dělat dvě ekvivalentní úpravy najednou, tj. /+3-5x "
učebnice č. 1. str 84/6
navíc : které číslo nahradí otazník ?
2 |
4 |
6 |
-2 |
5 |
3 |
-5 |
6 |
0 |
14 |
5 |
7 |
3 |
-4 |
10 |
-1 |
? |
3 |
0 |
9 |
7 |
-3 |
12 |
9 |
2 |
výsledek posledního příkladu mi pošlete do mailu
- hodina proběhne 6. 5. od 13 hodin
- kdo se nezúčastní hodiny, vypracuje strany 66 v učebnici a 52 a 53 v pracovním sešitu, nafotí a bude sdílet přes OneDrive
- opakujte 5 lekci, na 13. 5. plánuji test
Zeměpis
Cestujeme společně po Evropě:
1) Barcelona,Mnichov, Tampere, Reykjavik, Ženeva, Krakov, Neapol, Liverpool, Gotebork, Porto, Lipsko, Venezia, Glasgow, Bergen, Minsk, Bonn, Košice, Oxford, Hamburg, Dražďany, Salzburg, Athény, Štětín ,Poprad,Cannes, Strassbourg, Antwerpy, Cordoba, Piza, Split.
Města si vypiš do sešitu, pod sebe do dvou sloupečků a vedle napiš stát, kde se nacházejí.
2) Zopakuj si hlavní města států Evropy (viz. čtvrtka).
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dobrý den,
posílám práci na příští týden - 11.5.- 15.5.2020
doufám, že jste v pořádku a že vše co všichni učitelé posílají máte zpracované a vyřešené v pořádku.
Anglický jazyk
- test z 5. lekce bude přístupný 13. 5. od 13 do 14 hodin na adrese https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=JWmYQw-4S0Ks3eCOrccip3Gdd6uEfhVAnOKsk76FtdlUME82RkM3R1pTWTRaTEVLRE9ZQzRXRzBZRC4u
- naučit se slovíčka z části A a B 6. lekce (pracovní sešit str. 84)
1. Na zopakování předložek se 3. a 4. pádem PS 21/7, stačí spojit čarou čas, sloveso, předložku
se členem a podstat. jm.
2. Nová látka - předložky se zeměpisnými názvy
Grammatik uč. str. 21 a PS 24/1
der See - jezero = an den See - k jezeru / 4. pád
das Meer - moře = an das (ans) Meer - k moři / 4.pád
der Berg - hora = auf den Berg - na horu / 4.pád
das Gebirge - hory, pohoří = in das (ins) Gebirge - do hor / 4. p.
die Insel - ostrov = auf die Insel - na ostrov/ 4.pád
Na procvičení uč. 21/3, napsat do sešitu a PS 21/6 - doplnit předl. a člen podst. jm. a
tabulku pod cvičením
3. Na opakování učiva PS 20/1 a PS 23/14
Matematika
učebnice č. 2
str. 17/3
str. 18/4A
Rovnice se závorkami (vždy nejprve odstraň závorku )
str. 18 /5
Rovnice se zlomky
str. 19/8
pošlete vypočítané celé i se zkouškou do mailu
a příklad navíc
učebnice č.1 , str. 84/5 (též poslat do mailu)
Zeměpis
téma hodiny: Politická mapa dnešního světa
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
dobrý den všem,
zdravím a posílám učivo na příští týden - 18.5. - 22. 5. 2020
V.M.
Anglický jazyk
- on-line hodina proběhne 20. 5. od 13 hodin
- kdo se nezúčastní hodiny, vypracuje: překlad str. 68, cvičení str. 4 a 5c str. 69 - vše napsat do wordu, sdílet
Německý jazyk
- on-line hodina proběhne 27. 5. od 12 hodin
- naučit se slovíčka z celé 6 lekce
- kdo se hodiny nezúčastní, vypracuje strany 54 a 55 v pracovním sešitu, vyfotí, sdílí
Opakování gramatiky 2.lekce dle PS str. 24
1. Předložky se 3. a 4. pádem + cvič. PS 21/5, 22/9 a uč. 23/7 - zbývající slova s předložkou do
sešitu na procvičování
2. Předložku für wen + zájmena ve 4. pádě
PS 23/1 - dle vzoru: Das Buch hat.......
a ještě jeden vzor: Tu květinu má Clara pro svoji matku. Die Blume hat Clara für ihre Mutter.
PS 23/13
PS 24/15 - pro ulehčení práce vám píši otázky, které přeložíte a přiřadíte ke správným
odpovědím .
Kam pojedeš o prázdninách?
Kde je tady škola?
Kam jdeš?
Pro koho je ten míč?
FYZIKA
Ve zbývajících hodinách se budeme věnovat nauce o zvuku - akustice. Přečtěte si krátký úvod a kapitoly Zvukový rozruch a Šíření zvukového rozruchu prostředím. Z obou kapitol si opište žluté rámečky, uvědomte si rozdíl mezi hlukem a tónem a zapamatujte si běžnou rychlost zvuku ve vzduchu (340 m/s).
CHEMIE
Pokračujeme s hydroxidy - ze str. 102 si vypište vlastnosti a použití hydroxidu vápenatého a opište si tři rovnice: a) tepelný rozklad uhličitanu vápenatého, b) reakci oxidu vápenatého s vodou (hašení vápna) a c) reakci hydroxidu vápenatého s oxidem uhličitým (tuhnutí vápenné malty).
Ze str. 103 si vypište vlastnosti a použití amoniaku.
------------------------------------------------------------------------------------------------
dobrý den,
něco na příští týden - od 1.6. do 5. 6.
angický jazyk
zasílám zadání práce na 1. - 5. 6. z AJ:
- přeložit stranu 70 v učebnici, vypracovat cvičení 4 a 6a str. 71 v učebnici, vše ve wordu, sdílet
1. Doplnit Wiederholungstest, PS str. 25, 26
Téma: "Člověk a jeho životní prostředí"
- uč. str. 118-119, přečíst
- udělat výpisky (najít v textu/v dalším důvěryhodném zdroji):
- základní podmínky pro existenci -....
- látky, které by poškodily lidský organismus.....(dokonči podle textu)
- člověk je na rozdíl od ostatních živočichů schopen (čeho?) ..... (uveď jak)
- rozdíl mezi umělým a přirozeným ekosystémem (+úvést příklady)
- Čím člověk ničí okolní prostředí? Jak tomu zabránit?
- Je příroda nějak chráněna? Vyhledej příklady a stručně zapiš do sešitu
- Na závěr otázka na zamyšlení - své myšlenky následně sepiš/nakresli:
- Jaký by podle tvého názoru měl být člověk budoucnosti?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
dobrý den,
všechny moc pozdravuji, blíží se konec školního roku a tím bude i končit naše posílání úkolů.
Od některých učitelů jste dostali práci až do konce června, tak toho dnes bude už méně (např. viz zeměpis).
ještě se ozvu.
V.M.
Anglický jazyk
15. - 26. 6.
- prostudovat tvoření podstatných jmen ze sloves a naopak (uč. str. 73)
- vypracovat cvičení 5a a 6a v učebnici str. 73, ofotit, sdílet
- vypracovat str. 58 a 59 v pracovním sešitu, ofotit, sdílet
- zkontrolovat zadané úkoly, doplnit neodevzdané
Přeji krásné prázdniny pan učitel J.Č.
Německý jazyk
1.Dokončit slovíčka 3. lekce
2.Pro kontrolu přeložené věty na sloveso müssen
Jana muss zu Hause helfen.
Ich muss dir etwas sagen.
Wann müssen wir aufstehen?
Sie müssen noch arbeiten.
Du musst um 5 Uhr kommen.
Petr muss zu Oma fahren.
Kinder, ihr müsst viel Obst essen.
3.PS 34/3 - doplň
4.Zopakovat si číslovky + PS 32/14 + BONUS
FYZIKA, CHEMIE 8.A 15.-19.6.
Zkontrolujte si v obou předmětech, jestli máte všechny předchozí úkoly hotové, pokud ne, dodělejte je.
Sešity si nechte na příští školní rok, budete je potřebovat na opakování, případně v nich budete moci pokračovat. Rovněž si nechte PSP. Připomínám, mějte vlastní kalkulačky. Stačí jednoduchá, ale s procentovým tlačítkem.
Upozorňujeme, že prostor před budovou školy byl označen jako místní komunikace III. třídy.
Chodník z ulice Rabasova není určen k parkování aut, nemá podloží. Slouží pouze pro pěší.
Vzhledem k bezpečnosti žáků ve škole žádáme všechny rodiče, aby respektovali zákaz samostatného vstupu do budovy. Rodiče přicházejí do školy pouze přes vrátnici a s vědomím příslušného učitele.
Platby za obědy je nutné uhradit vždy nejpozději do konce předcházejícího měsíce. Poté by již dítě nemohlo oběd dostat.
aktuality
ve středu 9:00 - 12:00.