Třída 8. A

Školní rok 2019/2020
Třídní učitelka: Mgr. Věra Mücková

Dobrý den, zdravíme všechny rodiče i žáky.

Jednou týdně vám budeme posílat úkoly, které žáci vypracují

 a jejich kontrola bude po příchodu do školy.

Nejprve  prosím rodiče o vyplnění dotazníku, který je na webu Bakalář - anketa (12 otázek)

Za vyplnění děkuji. 

Přejeme příjemné dny a ve zdraví nashledanou 

V. Mücková, D. Koritenská


ÚKOLY Z MATEMATIKY

Doplnit posledních 5 mnou nakopírovaných papírů (pouze probrané učivo)
tj. některá cvičení zůstanou nevyplněná.
V případě chybějícího papíru si nakopírujte od spolužáků.
Učebnice č. 3 válec - vypracujte tyto příklady
str. 39/2A, 3, 4a
 
 
 
ANGLICKÝ JAZYK
 
slovní zásoba 5. lekce (napsat, naučit)
procvičování nepravidelných sloves, možno využít webové stránky, hledat irregular verbs exercises
trpný rod přítomný čas, učebnice 56 - 57 (bez poslechu), možno využít webové stránky, hledat present passive voice
prac. sešit str. 44 - 45 (poslech na CD)
 
NĚMECKÝ JAZYK
 
Slovíčka 0. lekce, PS str. 9

Uč. str.10/4 - do sešitu na procvičování napsat jen číslo věty a písmeno

se správnou variantou

PS str.7, cvičení 6, 9,

PS str.8, cvič. 10, spoj tužkou věty ze všech tří odstavců, aby dávaly  smysl

ČESKÝ JAZYK

JAZYK

- V příloze na konci dokumentu je text. Úkoly k textu:

o Doplnit interpunkci, nebo se o to alespoň pokusit.

o Vypsat veškerá slova, kterým nerozumím, a pomocí internetu, slovníků, dalších lidí… vysvětlit.

o Přečíst a pochopit, o čem text je. Vypsat si stručné body.

o Žlutě vyznačené jsou úseky, kde by se měly děti pokusit o grafické znázornění.

o Pod textem je uvedený zdroj, kde si mohou děti interpunkci zkontrolovat.

SLOH

- Do konce března bychom měli dobrat líčení.

- Jakmile bude pokračovat výuka, určitě z líčení žáci dostanou jednu známku. Mají dvě možnosti za co.

o 1. Vlastní líčení do sešitu, dle započaté práce ve škole

o 2. Najdou na internetu minimálně 3 stručné příklady užití líčení v praxi (například produktové popisy), odkážou na zdroj a do sešitu si vypíší jazykové prostředky, na základě kterých dokážou obhájit, že daný text je líčení a ne obyčejný popis.

LITERATURA (dlouhodobé zadání)

- Po návratu dětí do školy, budeme psát společně slohovou práci k povinné četbě 4.

- Nebudu rozšiřovat seznam povinné četby, ale všem dětem čtení vřele doporučuji.

- Pokud by někdo chtěl navíc získat jednu známku s váhou 3 za nepovinnou četbu,

jsem k dispozici na mailu – napište mi návrhy, který titul chcete číst a

co k němu zpracovat a určitě se nějak domluvíme.

 
ČESKÝ JAZYK - CVIČENÍ 
 
Opakování shody podmětu s přísudkem na https://www.mojecestina.cz/
 
 
ZEMĚPIS

Kapitola Doprava str. 27-32, přečíst+prohlédnout obrázky
 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Dobrý den, zdravím rodiče i děti a posílám další úkoly.
doufám, že jste v pořádku a učení vám jde.
Budu ráda, když se mi ozvete do mailu jak vám jde práce a co děláte ve volném čase.
zdraví Věra Mücková a Dáša, také bude ráda, když se jí ozvete.
 
Matematika 
 

Učeb. 3 str.40/5,6,7

                 Str.41/kapitola Objem válce- vzorec na str.42 (naučit)

                                                                          -42/2Aa,4

Vše do sešitu, zaokrouhlovat na 2 desetinná čísla , kontrola výsledků možná vzadu v učebnici. Žáci, kteří  chtějí příští rok na SŠ, navíc41/10.

Anglický jazyk 

  • procvičování nepravidelných sloves, možno využít webové stránky, hledat irregular verbs exercises
  • trpný rod různé časy, učebnice 58 - 59 (bez poslechu), možno využít webové stránky, hledat passive voice 
  • prac. sešit str. 46 - 47 (poslech na CD), cvičení č. 5 vyplnit, vyfotit nebo naskenovat a obrázek sdílet se mnou (cervenka@zspolackova.cz) přes OneDrive
  • využít stránku http://projectonlinepractice.com/
  • kdo ještě nesdílel překlad Robin Hood (učebnice str. 52), sdílet - je známkováno
Německý jazyk 
 

Slovíčka 1.lekce, PS str. 19, všechna

Předložky se 3. a 4. pádem, PS str. 16 /3, je u nich napsáno, co která předložka znamená, nutno znát!

PS str. str.11/5,spojit německé  výrazy s  českými  tužkou                                                                                                                                                                                                                                                                                           

 

 zeměpis 


do sešitu zápisky str.27 - 31 kap. Doprava a spoje 
              odpovězdte písemně 1. které světadíly odděluje Suezský a Panamský průplav
                                              2. napište rozdíl mezi průplavem a průlivem
                                              3. vypište výhody a nevýhody železniční dopravy
                                              4. vypište největší evropské přístavy
                                              5. zjistěte na internetu kolik stojí poslání dopisu a balíku v rámci ČR
 
cvičení z ČJ

zadání pro 8. A na příští týden stejné jako na tento: opakování shody podmětu s přísudkem na https://www.mojecestina.cz/


 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Práce na týden od 30.3. - 3.4. 2020

Ahoj děti a rodiče, zdravím všechny a doufám, že jste v pořádku.

Posílám nové učivo a přeji vám, ať vám to jde dobře.

Rodiče prosím, pokud nevyplnili dotazník, o jeho vyplnění (viz.první zpráva zde ode mne)

Věra Mücková

Matematika

Učebnice č 3 : Thaletova kružnice – str. 19/1 + obrázky načrtnout podle učebnice ,

str. 21/G přečíst příklad,

str.21/6 Ab (rozbor, zápis konstrukce, rýsování)

str.22/ 9B

str. 26/ 3B a,b

 

Příklady pro žáky, kteří půjdou na střední školu

Učebnice č. 3 stra. 69/4 + navíc vypočítat obvod

Nápověda k a) Thaletova kružnice,

Nápověda k b) Pythagorova věta

Výsledky na dvě desetinná místa, poslat na mail – muckova@zspolackova.cz

Anglický jazyk

Německý jazyk

1.  Proč předložky se 3. a 4. pádem:

     Na otázku kde = wo = 3. pád,  příklady:

     rod muž.                                rod žen.                                   rod stř.

     dem Mann  Hund               der Frau Tante                       dem Kind Theater

     einem                                    einer                                          einem

     keinem                                  keiner                                        keinem

     meinem                                 meiner                                      meinem

2. PS10, cv.2

     PS 11, cv.3  příklad/ im Zentrum von Olomouc

     Pozor: předložka auf _ na / jen na vodorovné ploše,  na podlaze, na stole, na židli, na hřišti

                   předložka an _ na svislé ploše, na okně, na zdi, na tabuli.......

                   Ale! židle u stolu _ der Stuhl an dem Tisch

3.  Nová látka

      Naučit  se časovat sloveso Radfahren a fernsehen uč. str. 16 / Grammatik a PS str. 16/5

     Odlučitelná předpona Rad a fern stojí vždy na konci věty!

4.  Uč. str. 16, cvič. 7

Zeměpis

v učebnice str.31 je mapka pražského metra,

vypiš si stanice metra linky A, B a C

1) kolik má pražské metro stanic

2) jaká je délka současného metra (v km)

3) kde v Evropě je nejdelší, nejstarší metro a s největším počtem stanic (použij internet)

 

Cvičení z Čj

 Přečtěte si pravidla pro psaní čárek: https://www.pravopisne.cz/2011/10/pravidla-psani-carek/

 Následně procvičujte: https://www.umimecesky.cz/carky

 

 Dobrý den,

posílám prosbu pana učitele Hendrycha, aby vypracované zadání z občanské výchovy od paní učitelky Luisy Scharnaglové posílali od teď na mail

Hendrych Filip [hendrych@zspolackova.cz]

Děkuji. V.M. 30.3.2020

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 Ahoj děti a rodiče, zdravím vás všechny a posílám další várku učiva, něco bude opět v mailu.

Přeji krásné Velikonoce, užijte si je a odpočiňte si. 

zase se ozvu V.M.

Matematika, od 6.4. – 17. 4. (práce na 14 dní) 

Učebnice č. 2, Opakování výrazů

Str. 3/1, 2A, 3A,

Str. 3/modré B

Str. 3/4A

Str. 4/5

 

Nová látka  - Rovnice

Str. 6 – rámečky, přečíst a vypsat nové pojmy :

- levá strana rovnice

- pravá strana rovnice

- řešení rovnice (= kořen )

- zkouška (červeně pište : řešení rovnice, tj. výsledek výpočtu, dosazujte do zadání rovnice )

 

Nyní shlédněte video https://www.youtube.com/watch?v=HpHRyDSdQlk 

 

- ekvivalentní úpravy – učivo začíná na str. 8, vzadu v učebnice, na tvrdých deskách jsou tři rámečky, opište si do sešitu ten první rámeček (ekvivalentní úpravy rovnice – jestliže přičteme……..)

Str. 9 modré B, C  - přečíst

Str. 11 modré E – zapsat příklad do sešitu (je tam dvakrát vyřešený, zkuste se naučit řešení Aničky, je rychlejší. Komu to nepůjde, bude řešit prvním způsobem )

Str.11/3

 někteří z vás mi neposlali výsledky z minula, nechť tak učiní

 

Anglický jazyk

 
 
Německý jazyk

1. Opakovat předložky se 3. a 4. pádem, na doplnění: předložky in + dem a an + dem spojujeme

     na im a am. Př.: in dem Haus - im Haus, an dem Fenster - am Fenster

     PS 11/5, spoj tužkou

     PS 15 / 19, doplnit

2. Naučit se časovat slovesa Ski laufen a lesen  - uč. str. 17/ Grammatik a PS 16/5

    Uč. 17/10b - doplnit a napsat do sešitu na procvičování

    PS 13/12a,b,  PS14/15, 16

3. Nová látka - další přivlast. zájmena v 1. pádě - PS 16/2

                                  RM                          RZˇ                                 RS

 já /můj        ich / mein Vater             meine Mutter              mein Kind

 ty /tvůj        du / dein   Vater             deine Mutter                dein  Kind

 on /jeho      er / sein    Vate               seine Mutter                sein  Kind

 ona/její       sie /ihr      Vater               ihre Mutter                  ihr     Kind

 ono/jeho    es /sein     Vater              seine Mutter                sein  Kind

 my/náš       wir/unser  Vater             unsere Mutter             unser  Kind

+ PS17/2

 

Zeměpis

služby - učebnice str. 32 - 33, přečíst a provést krátký zápis a odpovědět na otázky na str. 32/1, 2
 
 
__________________________________________________________________________________________________________________________


Dobrý den ,

zdravím po Velikonocích, doufám, že jste si odpočinuli a načerpali nové síly. Čeká nás z matematiky nová důležitá látka, kterou musíte opravdu všichni umět.

Rovnice jsou základem matematiky a jiných předmětů, tak doufám, že vám to půjde. Zatím jsou jednoduché, postupně budeme zvyšovat obtížnost. Někteří 

z vás už mi předvedli, jak jim to jde. S ostatními se spojím telefonicky  v brzském čase. Opravdu buďte pracovití a pokud vám něco nepůjde, ozvěte se do mailu.

Pak se ozvu i já. Opatrujte se a posílám učivo na týden od 20.4. - 24.4.2020

V.M.

MATEMATIKA

1) zopakujte si nové pojmy z minulého týdne

2) tentokrát veškerou práci (tj. řešení a výsledek a u rovnic zkoušku) mi pošlete do mailu

str.12/4A a,b,c,   /5 a, b,    /6A a, b, c,    /F

str. 13/8 a,c,e,

šikovní žáci navíc:

str.13/8 f,    /9 c, e, f,

 

plus navíc tyto 2 úlohy 

Kolik zdiva obsahuje válcovitá věž, jejíž obvod je 15m, výška 7,8m a tloušťka zdi je 60cm ?

Sabina a její tři spolužačky si spravedlivě rozdělují pizzu o průměru 40cm. Jak velkou porci v dm čtverečních  dostane každá?

 

 

ANGLICKÝ JAZYK 

  • hodina v Microsoft Teams se bude konat 22. 4. od 13 hodin

Pro ty, kteří se nezúčastní hodiny:

  • pracovní sešit str. 48 - 49 vypracovat všechna cvičení kromě č. 6, vyfotit, sdílet
  • učebnice str. 61 cvičení 3 a 4 vypracovat ve Wordu, sdílet

Pro všechny:

 
 
 NĚMECKÝ JAZYK 
 
 

1. Nová látka Gib mir bitte ...... dej mi prosím .......

    podstatné jméno je vždy ve 4. pádě!

    Př.: Gib mir bitte den Kuli, die Tasche, das Buch

    Grammatik PS str. 16/4

    Uč. 14/4  - pročíst a samostatně udělat Mach weiter, jen rozkaz a otázku,

    PS 11/4 a 17/4

2. Nová látka - vazba es gibt - znamená, že něco je nebo existuje

    Př.: Je tady hezky.            

           Es gibt hier schön.

           

           Tady je hezky.          

           Hier gibt es scho¨n.

 

           Tam je nějaký hrad.  

           Dort gibt es eine Burg.

 

           Sloveso gibt stojí na začátku věty jen v otázce.

           Př.: Je tady nějaký hrad? 

                  Gibt es hier eine Burg?

 

  ALE!  Kde je tady hrad?

            Wo gibt es eine Burg?

 

3. Přelož: Je tady park? Tam je park.  Kde je tady škola? Tam je škola. 

    Zde není žádné divadlo. Je tady chladno.(kalt)

 

4. Naučit se číst a překládat texty v učebnici  str. 12 a 15

5.Doplnit Wierdholungstest str. 17, 18

 

ZEMĚPIS 

 udělej si kvíz „Nejkrásnější české hrady a zámky“ - https://magazin.aktualne.cz/kviz-rozeznate-ceske-hrady-a-zamky/r~c4e7cc8a368a11e9ad610cc47ab5f122/?utm_source=centrumHP&utm_medium=dynamicleadbox&utm_content=default&utm_term=position-3&utm_campaign=Aktualne

 

učebnice str. 34-35 , Cestovní ruch, přečti, prohlédni obrázky, udělej si krátké výpisky

do mailu mi pošli : a)místa (města) ve světě, která jsi navštívil

                             b) místa (města) v České republice, která jsi navštívil

                             c) jakákoli tři místa, která chceš navštívit ještě jednou 

                             d) vyber si jedno z těchto míst a něco nám o něm napiš tak, abys nás nalákal k jeho návštěvě

 

_________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Ahoj rodiče a děti,

Posílám další učivo na týden od 27.4. do 30.4.2020. Nezapomeňte, že v pátek je volno. Zdravím V.M.

 

Anglický jazyk 

  • hodina bude ve středu od 13 hodin
  • kdo nebude na hodině, udělá stránky 50 a 51 v pracovním sešitu
Německý jazyk
 
Doplnit Wiederholungstest v PS na str. 17 a 18
Nová slovíčka 2. lekce, PS  str. 27

 

Matematika

Počítej do sešitu, nezapomeň zkoušky:

Učeb. č. 2, str.13/10A řádek       ( a) výsledek bude ve zlomku)

                       13/11

                       14/G , 12 , 13 , 14

 

učeb. č. 1 , str. 84/6  

                   str.85/11A , 12            

 

Úloha navíc:  Michal  chce vymalovat pokoj  o rozměrech 5 x 4 metrů a výšce 3metrů, včetně stropu.

Kolik 5kilogramových balení barvy bude potřebovat (musí koupit),

pokud bude malování jednou opakovat

a na 1metr čtvereční se

spotřebuje 150gramů barvy (na jeden nátěr). 

  Tuto vyřešenou úlohu pošli do mailu, nejrychlejší mají  za 1.

 

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dobrý den děti i rodiče.
Příští týden je opět o jeden den kratší tak si odpočiňte a užijte si volno.
učivo na týden od 4.5.  do 7.5.2020
zdravím všechny V.M.
 
Matematika 
 

učebnice č. 2 , str. 14/ 15 řádek A , str. 15 /16 a) (otázka: bude pouze jedno řešení?)

str.15/A (piš pouze stručný zápis, tj. nepiš druhý a čtvrtý řádek) a proveď zkoušku

str. 16/B přečíst 

str. 16/1 

str.17/2 pro nadané žáky: " pokud vám to půjde můžete už dělat dvě ekvivalentní úpravy najednou, tj.    /+3-5x  "

učebnice č. 1. str 84/6 

 

navíc : které číslo nahradí otazník ?

  2

4

6

-2

5

3

-5

6

0

14

5

7

3

-4

10

-1

?

3

0

9

7

-3

12

9

2

 výsledek posledního příkladu mi pošlete do mailu

 

 Anglický jazyk
  • hodina proběhne 6. 5. od 13 hodin
  • kdo se nezúčastní hodiny, vypracuje strany 66 v učebnici a 52 a 53 v pracovním sešitu, nafotí a bude sdílet přes OneDrive
  • opakujte 5 lekci, na 13. 5. plánuji test
 
Německý jazyk

 1. Opakovat předložky se 3. a 4. pádem, PS 24/1     Umíme: na otázku kde - wo = 3. pád
2. Nová látka - předložky se 3. a 4. pádem, ale na otázku wohin - kam = 4. pád     t. zn.: RM in den Park, Wald, Garten                 RŽ in die Garage, Apotheke                 RS in das / ins Kino, Zimmer     Grammatik uč. str. 20  a PS 24/1     Pozor. Ale! zum Training, zur Schule, zur Arbeit, nach Hause
3. Na procvičení PS 20 / 2 dle vzoru: Kai geht in die Schwimmhalle und dann ins Kino.     a do sešitu na procvičování uč.21/2 dle vzoru prvního obrázku napsat zbylých 9 vět
4. Opakovat slovíčka 2. lekce PS str. 27
 

Zeměpis

 Cestujeme společně po Evropě:

 1) Barcelona,Mnichov, Tampere, Reykjavik, Ženeva, Krakov, Neapol, Liverpool, Gotebork, Porto, Lipsko, Venezia, Glasgow, Bergen, Minsk, Bonn, Košice, Oxford, Hamburg, Dražďany, Salzburg, Athény, Štětín ,Poprad,Cannes, Strassbourg, Antwerpy, Cordoba, Piza, Split.

Města si vypiš do sešitu, pod sebe do dvou sloupečků a vedle napiš stát, kde se nacházejí.

2) Zopakuj si hlavní města států Evropy (viz. čtvrtka).

 -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dobrý den,

posílám práci na příští týden - 11.5.- 15.5.2020

doufám, že jste v pořádku a že vše co všichni učitelé posílají máte zpracované a vyřešené v pořádku. 

 

Anglický jazyk 

Německý jazyk 

1. Na zopakování předložek se 3. a 4. pádem PS 21/7, stačí spojit čarou čas, sloveso, předložku

     se členem a podstat. jm.   

2. Nová látka - předložky se zeměpisnými názvy

    Grammatik uč. str. 21 a PS 24/1

    der See - jezero = an den See - k jezeru / 4. pád

    das Meer - moře = an das (ans) Meer - k moři / 4.pád

    der Berg - hora = auf den Berg - na horu / 4.pád

    das Gebirge - hory, pohoří = in das (ins) Gebirge - do hor / 4. p.

    die Insel - ostrov = auf die Insel - na ostrov/ 4.pád

    Na procvičení uč. 21/3, napsat do sešitu a PS 21/6 - doplnit předl. a člen podst. jm. a

    tabulku pod cvičením

3. Na opakování učiva PS 20/1 a PS 23/14

 Matematika 

učebnice č. 2 

str. 17/3 

str. 18/4A

Rovnice se závorkami (vždy nejprve odstraň závorku )

str. 18 /5

Rovnice se zlomky

str. 19/8

pošlete vypočítané celé i se zkouškou do mailu

a příklad navíc

učebnice č.1 , str. 84/5 (též poslat do mailu)

Zeměpis

 téma hodiny: Politická mapa dnešního světa

učebnice str. 38 -39, internet
vypiš společné znaky států : .......
vypiš rozdílné znaky států: .......
 
vysvětli pojem globalizace a uveď její klady a zápory
 
Napiš, kde leží tyto státy : Ecuador, San Marino, Haiti, Svazijsko, Laos, Súdán, Filipíny, Monako, Seychely, Kamerun 
pošli do mailu

 -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 dobrý den všem,

zdravím a posílám učivo na příští týden - 18.5. - 22. 5. 2020

V.M.

Anglický jazyk 

  • on-line hodina proběhne 20. 5. od 13 hodin
  • kdo se nezúčastní hodiny, vypracuje: překlad str. 68, cvičení str. 4 a 5c str. 69 - vše napsat do wordu, sdílet

Německý jazyk

1. Procvičujeme odpovědi na otázku Wie komme ich..... / Jak se dostanu... Jak přijdu ....
     cvič. v uč. 23 /7 do škol. sešitu od slova - do lesa po slovo do tašky, př.: in den Wald
2. K tomuto učivu patří popsat směr = rovně - geradeaus
                                                                         doprava - nach rechts
                                                                         doleva - nach links
   Př.: Tady jděte doprava, potom stále rovně.
           Hier gehen Sie nach rechts und dann immer geradeaus.
           PS 22 / 10
3. Nová látka
     Zájmena osobní ve 4. pádě na otázku = pro koho - für wen (PS 24/ 3 a uč. str. 25 Grammatik)
     pro   mne    tebe    něho    ni    něho    nás      vás       ně / Vás
     für    mich   dich     ihn       sie   es        uns      euch    sie / Sie
             R M                                                       R Ž                     R STŘ
     für  meinen   pro mého                    für meime              für mein           
     für deinen     pro tvého                     für deine                für dein
     für keinen      pro žádného              für keine                 für kein
     für unseren   pro našeho                 für unsere              für unser
 
4. Uč  25 / 10b, dle vzoru: Ta kniha je pro mého bratra. Ona je pro něho.
                                                  Das Buch ist für  meinen Bruder. Es ist für ihn.
     PS 23 / 12
 
Matematika 
 
Rovnice se závorkou a se zlomky
učebnice č. 2 str. 18/6, 7A
str. 20/9
 
zopakujte si vzorečky 
(A + B)2 , (A - B)2 ,  (A + B) . (A - B) 
někteří žáci mají vypracovat z učebnice č. 1 str.78/3 a poslat mi do mailu
 
a ještě příklad navíc 
- 8 . (-x + 5) -7 . (3x - 2)  = 1 - 10x  
vše pošlete do mailu
 
 
Zeměpis 
 
Dne 13.5. na ČT 2 ve 20.00 hod byl pořad "Kamera na cestách - Podivuhodná Asie - Singapur"
Tento pořad opakují v sobotu 16.5. v 17.05 hod na ČT 2 nebo v pondělí 18.5. ve 12.00 hod na ČT2, nebo pokud máte možnost, a nestihnete tento pořad v uvedené časy , pusťte si přes internet případně přes červené tlačítko. (stačí vám na odpovědi přibližně sledovat pořad 35min, ale je zajímavý až do konce)
Předem si přečtěte otázky, na které budete odpovídat písemně, a pošlete do mailu odpovědi.
 
Singapur
napiš počet obyvatel ......
co je rekultivace  ......
v roce 2027 bude vybudovaný nový ...........
Singapur nemá ropu, přesto má velké rafinérie ropy, dováží ji, jak se jmenuje průmysl zpracovávající ropu  .......
kolik pater má jedna z nejvyšších a nejhezčích budov (má tři věže) .........
kolik nádrží zachytává dešťovou vodu  ........
za zvuku bubnů se koná slavnost ............., její delka je 500m
co znamená slovo singapur .......
v kterém roce získal Singapur nezávislost  ......
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
 Dobrý den posílám učivo na týden od 25.5. - 29.5.2020
Zdravím 
V.M.
 
Anglický jazyk
  • on-line hodina proběhne 27. 5. od 12 hodin
  • naučit se slovíčka z celé 6 lekce
  • kdo se hodiny nezúčastní, vypracuje strany 54 a 55 v pracovním sešitu, vyfotí, sdílí
Německý jazyk 

Opakování gramatiky 2.lekce dle PS str. 24

1. Předložky se 3. a 4. pádem + cvič. PS 21/5, 22/9 a uč. 23/7 - zbývající slova s předložkou do  

     sešitu na procvičování

2. Předložku für wen + zájmena ve 4. pádě

     PS 23/1 - dle vzoru: Das Buch hat.......

     a ještě jeden vzor: Tu květinu má Clara pro svoji matku. Die Blume hat Clara für ihre Mutter.

     PS 23/13

     PS 24/15 - pro ulehčení práce vám píši otázky, které přeložíte a přiřadíte ke správným 

     odpovědím .

     Kam pojedeš o prázdninách?

     Kde je tady škola?

     Kam jdeš?

     Pro koho je ten míč?

Zeměpis 
 
téma Mezinárodní integrace
napiš o těchto organizacích kdy vznikly, kde mají sídlo, některé jejich členy, čím se zabývají
OSN
EU
OPEC
G8

 

FYZIKA  

Ve zbývajících hodinách se budeme věnovat nauce o zvuku - akustice. Přečtěte si krátký úvod a kapitoly Zvukový rozruch a Šíření zvukového rozruchu prostředím. Z obou kapitol si opište žluté rámečky, uvědomte si rozdíl mezi hlukem a tónem a zapamatujte si běžnou rychlost zvuku ve vzduchu (340 m/s).

 

 

CHEMIE  

Pokračujeme s hydroxidy - ze str. 102 si vypište vlastnosti a použití hydroxidu vápenatého a opište si tři rovnice: a) tepelný rozklad uhličitanu vápenatého, b) reakci oxidu vápenatého s vodou (hašení vápna) a c) reakci hydroxidu vápenatého s oxidem uhličitým (tuhnutí vápenné malty).

Ze str. 103 si vypište vlastnosti a použití amoniaku.

------------------------------------------------------------------------------------------------

dobrý den, 

něco na příští týden - od 1.6. do 5. 6.

angický jazyk

zasílám zadání práce na 1. - 5. 6. z AJ:

  • přeložit stranu 70 v učebnici, vypracovat cvičení 4 a 6a str. 71 v učebnici, vše ve wordu, sdílet
německý jazyk 

1. Doplnit Wiederholungstest, PS str. 25, 26

2. Slovíčka 3. lekce - první odstavec
 
matematika

učebnice č. 2 str. 36/4A , 6A
 
někteří mají ode mne individuální práci
 
zeměpis

tema  - UNESCO 
vše doplnit podle pokynů z předešlé hodiny 
vypiš některé památky UNESCA v naší republice
 
 
FYZIKA  8.A  1.-5.6.  úkoly
Akustika - pokračování. Přečtěte si krátký článek Tón, výška tónu a opište krátký žlutý rámeček. Prostudujte článek Ucho jako přijímač zvuku. Napište si, jaký rozsah  kmitočtů může zachytit lidské ucho, co je infrazvuk a ultrazvuk a jaké jsou možnosti využití ultrazvuku.
 
 
CHEMIE  8.A  1.-5.6. úkoly
Přečtěte si hlavní text (větším písmem, neoznačený barevně) na str. 104 - Kyselost a zásaditost roztoků a namalujte si do sešitu obrázek stupnice pH. Z drobného textu věnujte pozornost odstavci o kyselinotvorných oxidech a poznamenejte si, které oxidy se podílejí na vzniku kyselých dešťů.
Soli - pouze orientačně si přečtěte str. 108 (názvoslovím se budeme zabývat na začátku příštího školního roku), opište si definici neutralizace a definici solí. Ze str. 109 si vypište hlavní společné vlastnosti solí (tři červené puntíky pod tabulkou).

 ----------------------------------------------------------------------------------------------------
 
dobrý den, 
posílám učivo na týden 8.6.-12.6.2020
všechny zdravím 
V.M.
 
FYZIKA  8.A  8.-12.6.  úkoly
Akustika - poslední část. Přečtěte si kapitoly Odraz zvuku a Ochrana před nadměrným hlukem. Uvědomte si, jak vzniká ozvěna a co je dozvuk. Napište si, jak daleko musíme být od překážky, abychom zachytili jednoslabičnou ozvěnu. Kde musíme dávat pozor na škodlivé působení dozvuku ?
 
 
CHEMIE  8.A  8.-12.6.  úkoly
Praktické použití solí: prohlédněte si tabulku na str.115 a vypište si název, vzorec a použití těchto solí: salmiak, ledky (sodný a draselný), modrá skalice, užívací soda, uhličitan vápenatý.
 
Německý jazyk 
 
1. Přidat slovíčka 3. lekce z druhého sloupce ke slovu - der Einwohner
2. Nová látka - časování slovesa müssen / muset
     ich muss                      wir müssen
     du musst                      ihr müsst
     er/sie/ es muss          sie/Sie müssen
     Patří mezi slovesa způsobová neboli modální, je nutné zapamatovat si tyto 4 zásady:
     - číslo jednotné má změnu kmenové samohlásky
     - 1. a 3. osoba č. j. má stejný tvar
     - sloveso netvoří rozkaz
     - jsou-li  ve větě 2 slovesa, t. zn. způsobové a významové, časujeme způsobové sloveso a     
       významové stojí na konci věty v infinitivu
     př.: Musím koupit dárek.    Ich muss ein Geschenk kaufen.
            Musím dnes koupit dárek.  Ich muss heute ein Geschenk kaufen.
            Musím dnes koupit pro maminku dárek. Ich muss heute für die Mutter ein Geschenk  
             kaufen 
     Gramatika uč.str. 28 a PS 33/1
3. Přelož věty: Musím ti něco říct.
                           Ona musí doma pomáhat.
                           Kdy musíme vstávat?
                           Oni musí ještě pracovat.
                            Musíš přijít v 5 hodin.
                            Petr musí jet k babičce.
                            Děti, musíte jíst hodně ovoce.

Anglický jazyk 
vypracovat stránky 56 a 57 v pracovním sešitu, ofotit nebo oskenovat a sdílet přes OneDrive.
 
Zeměpis - práce je na celý červen, budu kontrolovat sešity v září
 
piš do sešitu :
Přírodní katastrofy a globální problémy lidstva 
 
učebnice str.65-82
zemětřesení
hurikán 
tsunami
vichřice
povodně , sucha
sesuvy půdy
sopečná činnost 
válečné konflikty 
znečištění vod
havárie (ropné, jaderné, chemické)
hladomory
pandemie (kovid)
znečištění atmosféry (skleníkový efekt)
ničení tropických deštných lesů
kyselý dešť
přelidnění
 
Podle učebnice a internetu dopiš ke každému problému stručnou charakteristiku, kde ve světě k tomuto problému dochází nebo došlo,
jak se lidstvo může chránit, jak můžeme danou situaci zlepšit, co pro to děláme ........
 
 Přírodopis

Téma: "Člověk a jeho životní prostředí"

  • uč. str. 118-119, přečíst
  • udělat výpisky (najít v textu/v dalším důvěryhodném zdroji):
    • základní podmínky pro existenci -....
    • látky, které by poškodily lidský organismus.....(dokonči podle textu)
    • člověk je na rozdíl od ostatních živočichů schopen (čeho?) ..... (uveď jak)
    • rozdíl mezi umělým a přirozeným ekosystémem (+úvést příklady)
    • Čím člověk ničí okolní prostředí? Jak tomu zabránit?
    • Je příroda nějak chráněna? Vyhledej příklady a stručně zapiš do sešitu
    • Na závěr otázka na zamyšlení - své myšlenky následně sepiš/nakresli:
      • Jaký by podle tvého názoru měl být člověk budoucnosti?

 ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

dobrý den,

všechny moc pozdravuji,  blíží se konec školního roku a tím bude i končit naše posílání úkolů.

Od některých učitelů jste dostali práci až do konce června, tak toho dnes bude už méně (např. viz zeměpis).

ještě se ozvu.

V.M.

Anglický jazyk

 15. - 26. 6. 

  • prostudovat tvoření podstatných jmen ze sloves a naopak (uč. str. 73)
  • vypracovat cvičení 5a a 6a v učebnici str. 73, ofotit, sdílet
  • vypracovat str. 58 a 59 v pracovním sešitu, ofotit, sdílet
  • zkontrolovat zadané úkoly, doplnit neodevzdané

Přeji krásné prázdniny pan učitel J.Č.

Německý jazyk

1.Dokončit slovíčka 3. lekce

2.Pro kontrolu přeložené věty na sloveso müssen

    Jana muss zu Hause helfen.

    Ich muss dir etwas sagen.

    Wann müssen wir aufstehen?

    Sie müssen noch arbeiten.

    Du musst um 5 Uhr kommen.

    Petr muss zu Oma fahren.

    Kinder, ihr müsst viel Obst essen.

3.PS 34/3 - doplň

4.Zopakovat si číslovky + PS 32/14 + BONUS

 

FYZIKA, CHEMIE  8.A  15.-19.6.  

Zkontrolujte si v obou předmětech, jestli máte všechny předchozí úkoly hotové, pokud ne, dodělejte je.

Sešity si nechte na příští školní rok, budete je potřebovat na opakování, případně v nich budete moci pokračovat. Rovněž si nechte PSP. Připomínám, mějte vlastní kalkulačky. Stačí jednoduchá, ale s procentovým tlačítkem.

 

 

Upozorňujeme, že prostor před budovou školy byl označen jako místní komunikace III. třídy.

Chodník z ulice Rabasova není určen k parkování aut, nemá podloží. Slouží pouze pro pěší.

Vzhledem k bezpečnosti žáků ve škole žádáme všechny rodiče, aby respektovali zákaz samostatného vstupu do budovy. Rodiče přicházejí do školy pouze přes vrátnici a s vědomím příslušného učitele.

Platby za obědy je nutné uhradit vždy nejpozději do konce předcházejícího měsíce. Poté by již dítě nemohlo oběd dostat.

aktuality

Stránka 1 z 45  > >>

V období 26. 6. - 31. 8. 2020 jsou úřední hodiny pro veřejnost
ve středu 9:00 - 12:00.

Stránka 1 z 24  > >>

je uveřejněno na Úřední desce.
Jídelna

Stránka 1 z 5  > >>

Obědy na září 2020 je třeba zaplatit do 20. 8. 2020.
Ledna 2025
PoÚtStČtSoNe
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
Anketa